

Stroomverdeler rotor is beschikbaar voor 176 automerken



































































































































Stroomverdeler rotor van fabrikanten:
Rotor van de stroomverdeler van de ontsteking Enkele jaren geleden werd de ontsteking vervangen door nieuwe elektronische uitrusting die werd bijgewerkt. Distributieklep, distributierotor en stroomverdeler worden nog zelden aangetroffen in de recente automodellen. In oude wagens zijn ze echter onmisbaar. De rotor van de stroomverdeler behoort tot het ontstekingssysteem en bevindt zich onder de motorkap. Functie van de rotor van de stroomverdeler De rotor van de stroomverdeler bevindt zich aan de bovenzijde van de behuizing van het ontstekingssysteem. Hij wordt op een stang geplaatst, waar hij ronddraait. Opdat de rotor van de stroomverdeler niet rechtstreeks in verbinding komt met de distributieklep, bevindt het contact zich aan de kegelvormige zijde van de rotor. Het contact wordt geproduceerd door het flitsen van vonken. De vonk waarmee de contacten vaak in aanraking komen, brengen extreem hoge temperaturen met zich mee, die zich zichtbaar maken door de zwarte verbrandingsresten. Hier dreigt er echter een elektrostatische ontlading. Daarom wordt er een extra beveiliging in de rotor van de stroomverdeler ingebouwd in de vorm van een weerstand tegen interferentie, waardoor de noodzakelijke hoogspanning niet beïnvloed wordt. De rotor van de stroomverdeler kan onverstoord ronddraaien op de as, en bij contact wordt gegarandeerd dat de hoogspanning steeds opnieuw opgewekt wordt, zodat de ontsteking correct kan werken. Deze online winkel biedt in deze categorie de individuele rotor van de stroomverdeler als structureel identiek fabriekswisselstuk dat u steeds betaalbaar online kunt kopen.
Sterk verlaagde prijzen op reserveonderdelen van vele merken
Bestellingen van boven de 300 € bezorgen we gratis
Uw bestelling wordt zo gauw mogelijk verzonden, zodra we uw betaling ontvangen hebben.